6 mitów na temat Instagrama

Internet zasypany jest różnymi poradnikowymi  informacjami na temat Instagrama. Czy zdajecie sobie sprawę, iż piszą takowe treści osoby mało zaznajomione z branżą? Za sprawą takich właśnie rzeczy, powstaje bardzo dużo mitów, które w tym poście postaram się zdementować.

Posiadanie konta biznesowego obcina zasięgi

Posiadanie konta biznesowego nie wpływa na zmniejszanie zasięgów. Jeśli więc zastanawiasz się nad przełączeniem z konta osobistego na biznesowe, nie obawiaj się. Również wielokrotne przełączanie się między kontem biznesowym i osobistym nie pomoże, ponieważ Instagram widzi Twoją aktywność i doskonale wie, co robisz (część użytkowników po odnotowaniu spadków w zasięgach po przełączeniu na konto biznesowe, przełączała się z powrotem na konto osobiste). Warto pamiętać, że zaletą konta biznesowego jest dostęp do statystyk, które nie są dostępne z poziomu konta osobistego.

Kupowanie polubień oraz obserwatorów jest bardzo dobrą metodą na poprawę efektów naszych działań na Instagramie

Jeśli pełni nadziei i radości kupujecie polubienia czy obserwatorów, zalecam zaprzestania takich praktyk. Instagram wykrywa takie zachowania i od niedawna jest szczególnie wobec nich nietolerencyjny. Chce zminimalizować tego typu aktywności (głównie chodzi tu o boty), stąd jeszcze bardziej niż kiedyś należy na to uważać. Kupowanie polubień czy obserwatorów ma jeszcze jedną wadę. Ich wartość jest jedynie tymczasowa i oprócz liczb nie przekłada się praktycznie na nic. Często są to po prostu konta fake’owe, które nie będą miały żadnego pozytywnego wpływu na naszą obecność na Instagramie.

Część funkcji jest faworyzowana

Używanie nowszych funkcji Instagrama, np. Instagram Stories, prowadzenie Live’ów lub korzystanie z IGTV nie wpływa na efektywność całego naszego konta i lepsze traktowanie naszych treści przez algorytm. To samo dotyczy publikowania materiałów wideo. Mają one taką samą wartość jak posty ze zdjęciami. Nie zyskamy dodatkowych “punktów” za tego typu działania, jednak nie oznacza to, że mamy z nich rezygnować i iść na po linii najmniejszego oporu, publikując jedynie zdjęcia.

Z dwóch powodów nie warto ograniczać się jedynie do publikowania zdjęć czy grafik:

  1. Warto publikować różnorodne treści, chociażby ze względu na naszych obserwatorów, którzy konsumują treści na różne sposoby, np. jedni wolą przeglądać Stories, podczas gdy inni zupełnie z nich nie korzystają, sprawdzając jedynie swój feed.
  2. “Równouprawnienie kontentu” jest również ważne ze względu na nas samych – jak wiadomo stworzenie ciekawego materiału wideo będzie najprawdopodobniej bardziej czasochłonne niż opublikowanie zdjęcia. Lepiej więc postawić na jakość naszych treści a ich formę dostosować do czasu, jaki możemy poświęcić na ich przygotowanie.

Ukrywanie postów użytkowników

Przez kilka ostatnich miesięcy wielu influencerów (i ich obserwatorów) ubolewało nad faktem, że publikowane przez nich posty nie są widoczne w feedzie użytkowników. Według oświadczenia Instagrama, ukrywanie postów użytkowników nie ma jednak miejsca. Przewijając naszą tablicę, zobaczymy wszystkie posty. Jednak ponieważ nie są one pokazywane chronologicznie, algorytm Instagrama sam poniekąd decyduje, w jakiej kolejności pokażą nam się posty użytkowników, których obserwujemy. Oczywiście decyduje o tym wiele czynników, o czym w kolejnym punkcie.

Warto jedynie podkreślić, że ponieważ dla użytkowników aplikacji, relacje z rodziną i znajomymi są ważniejsze niż np. z markami czy influencerami, posty naszych bliskich będą pojawiać się wyżej w feedzie.

Instagram pracuje nad powrotem chronologicznego układu treści

W ostatnim wystąpieniu przedstawicieli Instagrama została obalona pogłoska jakoby w najbliższej przyszłości układ chronologiczny miał wrócić do aplikacji. Chodziły swego czasu również głosy, że użytkownicy będą mieli opcję przełączania się między obecnym, algorytmicznym, wyświetlaniem treści a wyświetlaniem chronologicznym, Instagram jednak zdementował te pogłoski, twierdząc, że nawet nie podjął żadnych prac w tym kierunku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *