Amplifying internetowy, czyli strategiczne budowanie wiarygodności marki

Marketing szeptany jest znany i praktykowany od lat. W ostatnim czasie przybrał jednak kompletnie inną formę. Aktualnie w dużej mierze ulokował się w Internecie. Głównie na forach internetowych oraz Facebooku.

Agencje reklamowe bardzo lubią tę formę promocji. Jest prosta, szybka i skuteczna. Marki często decydują się na taki krok w momencie wprowadzania nowego produktu na rynek. Bardzo ich cieszy wzmożony ruch na forach oraz grupach. Dużo osób przed zakupem, sprawdza opinie o danych produkcie.  Amplifyierzy ją podbudowują.

Scenariusz

Przed przystąpieniem amplifyierów do pracy, najpierw wkraczają do akcji agencje. Ażeby akcja się udała, należy stworzyć scenariusz. Może on zawierać nawet kilka stron. Zawiera w sobie informacje mówiące o tym w jaki sposób promować markę, jakich tematów nie poruszać czy w jaką formę przyjąć podczas pisania. Z reguły na tym etapie tworzony jest jeszcze jeden plik, będący kompendium wiedzy dla twórców komentarzy.

Na amplifyingu nie zarabia się wiele. Z reguły stawki szacują się w graniach 2-6 zł za post. Agencje ustalają przy tym limity, np. 50 postów w miesiącu. Z tego też powodu najczęściej pracują w tej branży osoby młode, które potrzebują dorobić kilka groszy. Praca lekka, przyjemna i dość szybka.

Rekrutacja

Sporo agencji ma swoją bazę. Osoby, które piszą na forach muszą być wykwalifikowane. Nie można wziąć pierwszej lepszej osoby z ulicy. Przede wszystkim muszą być to osoby twórcze oraz potrafiące dobrze stylistycznie oraz gramatycznie składać zdania. Po za tym muszą być to osoby z branży, np. gdy zgłasza się forma kosmetyczna, poszukiwana jest kosmetyczka.

Szkolenia

Spora część firm wymaga, aby twórcy postów byli kompetentni. Z tego powodu oferuje szkolenia z zakresu produktów. Jest to przy okazji często dodatkowa forma zapłaty. Szkolenia wyglądają różnie. Najczęściej jednak trwają kilka godzin.

Nawet  jeżeli dana firma nie oferuje pomocy w nauce, amplifyierzy mają obowiązek zaznajomić się z danym tematem w jak najlepszym stopniu.

Opinie

Duże grono osób sądzi, iż takie działania to oszukiwanie ludzi. Tworzenie sztucznych opinii w celu poprawienia wizerunku marki. Takie działania powstają, jednak rzadko. Najczęściej marketing szeptamy zostaje uruchamiany w momencie gdy marka wprowadza nowy produkt na rynek. Twórcy komentarzy kilka tygodni wcześniej nakręcają temat pytaniami: „Słyszeliście, że marka … ma niedługo wprowadzić nowy produkt na rynek?”. Podsyca to ciekawość. Ludzie zaczynają sprawdzać. Aktualnie fora są bardzo opiniotwórcze. Mało osób udziela się a nich. Posiadają jednak ogromne grono czytelników. Każdy z nas przed zakupem jakiego przedmiotu, stara się wyszukać o nim jak najwięcej opinii w sieci.

Amplifying internetowy zatem to nie tylko pisanie pochlebnych opinii na forach. Najczęściej jest to część planu strategicznego agencji reklamowych.

Czym Instagram różni się od innych serwisów internetowych?

Instagram to dość specyficzne miejsce w internecie. Posiada bardzo dużo funkcji, które niekoniecznie są dostępne w innych sieciach społecznościowych.

6 mitów na temat Instagrama

Internet zasypany jest różnymi poradnikowymi informacjami na temat Instagrama. Czy zdajecie sobie sprawę, iż piszą takowe treści osoby mało zaznajomione z branżą? Za sprawą takich właśnie rzeczy, powstaje bardzo dużo mitów, które w tym poście postaram się zdementować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *